Forum - Golf 1 (74-84) - Sprutar bensin från accelerationsmempranet!

ozze
Golf 1 1,6 Ort: Gnosjö
Tor 29 maj 2008 20:19 Svara med citat
Hej ,bilen går dåligt och dör vid gaspådrag, upptäckte då att det sprutade bensin när jag gasade på tomgång från accelerationsmembranet Liar , även när jag gasar manuellt med motorn avstängd!

jag har testat och byta membran och även förgasare mne inget hjälpte, allt annat på bilen är bytt!

har ni några förslag på vad det kan vara?

tacksam för svar snarast eftersom jag ska sälja bilen Crying or Very sad
Tommy^_
Golf 1 1.6 -82 Ort: Norrköping
Tor 29 maj 2008 22:26 Svara med citat
Hade samma problem på min bubbla.. Det är bara att byta membranet! Jag tror jag bytte förgasare 1gång och membranet säkert 5gånger mot bättre begagnade men alla hade torrspruckit av att stått så länge utan bränsle i sig.
klabbekodd
Golf 2 Ort: Örkelljunga
Tor 29 maj 2008 23:57 Svara med citat
Har du en kejhin så kan man byta om man får tag i ett. Har någon tappat den kan kanterna vara stukade, och då är det klyddigt att täta det. Jag har provat. Trevlig sysselsättning under tex. semester,jullov eller nåt..
Brandis
VW Jetta Mk1 -83 Ort: Nyköping
Fre 30 maj 2008 0:03 Svara med citat
Jag har samma problem, till och från.

har för övrigt precis fixa en polares bubbla med lekage från axpumpen. membranet där också

är det någon som vet vart man kan köpa NYA pakningar till förgasare till mk1 jettor? värkar bara finnas typ på typ-17.de

jag lider inte av psykproblem, jag njuter av det hela tiden
Tommy^_
Golf 1 1.6 -82 Ort: Norrköping
Fre 30 maj 2008 0:26 Svara med citat
Brandis skrev:
Jag har samma problem, till och från.

har för övrigt precis fixa en polares bubbla med lekage från axpumpen. membranet där också

är det någon som vet vart man kan köpa NYA pakningar till förgasare till mk1 jettor? värkar bara finnas typ på typ-17.de

www.misab.se Smile ( http://www.misab.se/k452.htm )
Brandis
Fre 30 maj 2008 0:34 Svara med citat
Underbart! ska kolla vilken förgasare jag har på jettan, tack som tusan!

ozze
Fre 30 maj 2008 11:58 Svara med citat
Tack för de snabba svaren, har beställt ett membran från misab, återkommer med svar om hur det gick efter helgen!

Tack och Bock
Brandis
Fre 30 maj 2008 23:26 Svara med citat
Jag har också gjort det, frågan är om man hinner fixa det innan bug run...

raggare240
Golf 1 1,8 -81 Ort: Linköping
Lör 31 maj 2008 20:31 Svara med citat
Om ja inte minns helt fel så sitter det en el två små o-ringar vid sidan av membranet, kolla så dessa är hela och inte helt tillplattade.. Funkar även prima att smeta på lite packningssilicon runt kanterna på membranet vid montering, en planslipning av locket brukar inte heller skada.

//Micke
ozze
Lör 31 maj 2008 21:31 Svara med citat
Jo du har helt rätt, det sitter två oringar där, saken är den att de brukar hålla väldigt bra även om de är tillplattade, och det skulle int skvätta ut ben sin på(motsatt sida) om oringrna vore paj!har beställt membran så det är bara att testa och annars får jag täta till det med silikon, ska sälja bilen nämligen så jag vill inte lägga ner mer pengar än vad jag har gjort!
ozze
Tis 03 jun 2008 20:42 Svara med citat
Hej igen, bilen beter sig på samma sätt även nu när membranet är bytt och förutom att det inte läcker bensin!!

tror det kan vara något mellan tankpåfylling och bränslefilter, bilen beter sig precis som att han inte får bensin, har bytt allt ni kan tänka er!

bilen bluddrar och dör, sen går den en liten stund och sen dör den igen, har bytt följande saker:

alla slangar,acc membran+skiftat mellan olika förgasare,allt i tändväg,bränslepump,kamrem,vattenpump,förgasarfot,jorkablar,alla filter!

min mekaniker ska rensa tanken imorgon och sedan kolla påfyllningsröret efter läckage, och även kolla alla edningar fram till bränslefiltret!

Men är det någon här som har haft liknande problem???
Brandis
Tis 03 jun 2008 23:37 Svara med citat
Jag säger som jag sagt i 5 andra trådar, blyersättnigs medel är under i dom där motorerna...

ozze
Ons 04 jun 2008 15:55 Svara med citat
Ska prova, tack för svaret
Brandis
Ons 04 jun 2008 18:23 Svara med citat
Vet inte om det funkar på din, men min gick som skit, sen i med lite bly ersättnings, då gick den som en klocka igen Smile

ozze
Tor 05 jun 2008 7:43 Svara med citat
Har provat med blyersättning nu och det blev ingen som helst skillnad, kollada avgasvärdena och co-halten va normal men däremot hc-halten låg på 4900 och det tyder på att han får för mycket bensin, kan det vara så att han får för dålig gnista och inte förbränner all bensin?!kan det vara så att hela fördelaren är sönder för alla tänddelar är ju bytta!

tacksam för svar!!!
ozze
Fre 13 jun 2008 18:23 Svara med citat
Tja igen alla glada, tag bort fördelaren idag och märkte till min förvåning att det kom olja ur vakuum klockan, har någon en förklaring på hur detta kan komma sig?

det droppade alltså olja om du höll den upp och ned, det droppade endast ur anslutningen som går till förgasaren!
ozze
Ons 02 jul 2008 17:45 Svara med citat
Bilen är nu lagad, bytte fördelare och ställe in kamaxeln och veven och sedan gick den klockrent, förutom att han hackar när bilen är kall, vad kan det bero på???