Forum - Golf 2 (83-91) - Plåttbreddning MK2?

mr_gti
Gäst
Lör 20 maj 2006 13:08 Svara med citat
är där någon som vet ett bra sett att plåtbredda en mk2 på.
Har tänkt skära ut skärmkanten på en skärm och sen lägga den utan på orginalskärmen men frågan är om det blir bra.
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Lör 20 maj 2006 13:48 Svara med citat
det beror ju på hur bra du gör det..
kan bli väldigt snyggt om du gör noggrannt Smile
landin
Gäst
Sön 21 maj 2006 22:07 Svara med citat
går ju rulla ut skärmkanten som vi gjorde på polarens bil om det är så du menade??

http://www.garaget.org/?car=16968&image=201458
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Sön 21 maj 2006 23:40 Svara med citat
dom var ju grymt snygga. hur valsar man? Eh?
landin
Gäst
Mån 22 maj 2006 8:03 Svara med citat
graul skrev:
dom var ju grymt snygga. hur valsar man? Eh?


Lite svårt att förklara men i lätta drag så har man ett verktyg med ett hjul på som man rullar mot skärmkanten innefrån. Man typ spänner ut skärmkanten.

Kan lägga upp en bild på verktyget sen när jag kommit hem från jobbet (lite lättare att förstå då)
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Mån 22 maj 2006 17:15 Svara med citat
SÅ gör dom väll med skärmar på "OCC"?
landin
Gäst
Tor 25 maj 2006 1:45 Svara med citat
Så här ser det vektyget ut, fast jag byggde ett eget. Ibland är det bra att jobba på mekanisk verkstad Dancing
fenderlip.jpg
henrik axelsson
Golf 1 L -75 och Golf MK2 CL -91 Ort: Oskarshamn
Tor 25 maj 2006 9:09 Svara med citat
Jag kapade upp skärmen, köpte nya skärmkanter, falsade kanten och svetsade dit den nya skärmkanten precis där jag ville ha den. Blev mkt bra

Pontiac Firebird -68, Golf CL -91, Golf L -75, Typ3 -73 och Passat CL -88
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Tor 25 maj 2006 10:55 Svara med citat
coolt..Very Happy hjälper de så mycke?
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tor 25 maj 2006 14:28 Svara med citat
Pappa känner en som valsar o har sej så det är inga problem att fixa men jag har lite rostiga kanter.. gör det nåt?
landin
Gäst
Fre 26 maj 2006 12:55 Svara med citat
graul skrev:
Pappa känner en som valsar o har sej så det är inga problem att fixa men jag har lite rostiga kanter.. gör det nåt?


Har man rostiga skärmkanter när man ska valsa så spricker bara skärmkanterna och det blir inget bra allt. beror väl på hur mycke rost vi pratar om men jag skulle nog ta och byta ut skärmkanterna först
mr_gti
Gäst
Fre 26 maj 2006 17:27 Svara med citat
har du foto på hur det blev
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Fre 26 maj 2006 18:10 Svara med citat
mr_gti skrev:
har du foto på hur det blev


om du menar mej så har jag inte kollat hur mycket rost jag har än.. Embarassed
landin
Gäst
Fre 26 maj 2006 20:55 Svara med citat
här är en bild

mer bilder finns på polarens garaget sida

http://www.garaget.org/?car=16968
9.jpg
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Lör 27 maj 2006 21:01 Svara med citat
ALRIGHT!! nu är jag med i leken igen..
var ute och kollade hur mycket rost jag hade på skärmarna och det var fruktansvärt.. det jag såg var......... (trumvirvel) INGENTING!!!

VALSNING NÄSTA!!! Very Happy Very Happy Very Happy
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Lör 27 maj 2006 23:24 Svara med citat
graul skrev:
ALRIGHT!! nu är jag med i leken igen..
var ute och kollade hur mycket rost jag hade på skärmarna och det var fruktansvärt.. det jag såg var......... (trumvirvel) INGENTING!!!

VALSNING NÄSTA!!! Very Happy Very Happy Very Happy


Måsste alltid ha en cymbal efter trumvirveln.. Very HappyVery Happy
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Sön 28 maj 2006 11:44 Svara med citat
jamen den är ju samtidigt som 'ingenting' ju..

btw är det nån som kan säga hur mycket bredare skärmarna blir med valsning?
jag har breddare på nu och undrar vilket som blir bredast.
breddarna ser ut lite så där och är inte så jättesnygga.. men det blir bredare iaf Razz
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Sön 28 maj 2006 12:54 Svara med citat
graul skrev:
jamen den är ju samtidigt som 'ingenting' ju..

btw är det nån som kan säga hur mycket bredare skärmarna blir med valsning?
jag har breddare på nu och undrar vilket som blir bredast.
breddarna ser ut lite så där och är inte så jättesnygga.. men det blir bredare iaf Razz


JAg tycker inte att skärmbreddare gör stor skillnad alls jue.. breddar väll 2 mm..Razz

VolksWagon for life..
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Sön 28 maj 2006 13:17 Svara med citat
jo jag tycker det också så därför undrar jag hur breda valsade skärmar är. Smile
landin
Gäst
Sön 28 maj 2006 14:33 Svara med citat
det breddar väl ca 3 cm på varje sida när man valsar så mycke det går
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Sön 28 maj 2006 15:00 Svara med citat
okej.. jag får ta och snacka mej till en valsning då Very Happy
landin
Gäst
Sön 28 maj 2006 17:04 Svara med citat
Du för göra det.
klase
Golf 3 8v Ort: Mönsterås
Tis 30 maj 2006 6:09 Svara med citat
tjena har du lusta att dela me dig hur man bygger ett sånt verktyg...? typ ritning och va man behöver mm?...mvh klase
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Tor 22 jun 2006 13:03 Svara med citat
klase skrev:
tjena har du lusta att dela me dig hur man bygger ett sånt verktyg...? typ ritning och va man behöver mm?...mvh klase


???

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Fre 23 jun 2006 12:33 Svara med citat
ISBjörnen skrev:
klase skrev:
tjena har du lusta att dela me dig hur man bygger ett sånt verktyg...? typ ritning och va man behöver mm?...mvh klase


???


jag tror han menar ett valsverktyg (stavning?)
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Lör 24 jun 2006 21:59 Svara med citat
Okej nu har jag snackat lite och har fått fram ett pris på 800:- /skärm.
Jag tyckte att det var lite väl saftigt så jag väntar nog ett tag eller bygger ett eget verktyg.. lite ritningar eller bilder hade varit nice Smile
-=VR6R=-
Ingen VW SEAT CORDOBA SXE Ort: Stockholm
Sön 25 jun 2006 3:30 Svara med citat
Jag betalade 250:- per skärm... I Jordbro på ett ställe som nog inte finns kvar nu...
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Sön 25 jun 2006 15:08 Svara med citat
okej men det bästa vore nog om man gjorde själv.. billigt och bra Smile
zairon
Golf 4 1,9 TDI -05 Ort: Landvetter
Fre 04 aug 2006 0:02 Svara med citat
Lyfter tråden då jag är lite nyfiken på hur man gör ett sånt här verkyg, eller vart kan man köpa det? Regular Smiley
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 04 aug 2006 7:03 Svara med citat
hör me nån händig plåtslagare. dom lär kunna fixa till ett hyffsat pris <:

mk2 vr6
Sida 1, 2  >